1 vecka, det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder

Det har varit en annorlund vecka, 4-6 promenader om dagen. Möjligen inte så långa men man har änså varit ute och rört sig mer än vad vi brukar. Jag har lärt mig sjukt mycket och det är verkligen intressant att se hur en lite valp anpassar sig till sin nya miljö, utvecklingen går hemskt fort. Han har ätit lite dåligt även om det börjar ordna till sig nu. Men var får dom kraft att växa, ta in alla intryck och nya människor ifrån?

Idag så har det varit väldigt dåligt väder, jag skulle ut och gå med brave när han vaknade kl 7 och jag hade nog inte vaknat riktigt när jag klev ut genom dörren och möttes av en vägg med iskallt regn. Vi gick iaf vår morgon promenad på 2,5 km och såg båda ut som tvättsvampar när vi kom tillbaka.

Linda har varit i skolan på föreläsning idag så jag och Brave tog det lugnt på förmiddagen och sen gick vi till vår lilla glänta där vi busade i löven och tränade inkallningar. Vi har varit där ganska många dagar den här veckan nu, så han börjar känna sig ganska trygg. Det har gett en hel del bra tillfällen där man kan springa iväg och gömma sig och då kommer han som ett skott.

Jag och Linda har suttit och funderat på när de där små öronen ska resa sig, och har slagit vad.
Linda tror någon gång nästa vecka, medans jag tror innan söndag.
Vad tror ni?!

Vi skulle gärna vilja ha tips på vad ni vill läsa om. Är det något som vi borde skriva mer om i vår blogg?
Kommentera gärna!

Linda skriver i morgon. Nu säger jag go natt=)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag tycker ni skriver så bra om det ni gör med Brave, så jag har inga önskemål.



Vad duktig han är som orkar gå 2,5 km. Bolt far runt mina ben och gnäller så jag har bara med honom en kort runda på kanske 700 meter (svårt att säga i skogen). Sedan får han ligga i bilen när jag går med dom andra.



Jag tror att öronen står upp först vid 3 månaders ålder, dvs 15 november. Det kan ta ända upp till 4 månader innan de står upp helt både morgon och kväll.



Ni bör få boken i dag. Jag har läst halva och vissa saker blev en aha-upplevelse så här långt. Andra saker köper jag inte helt och fullt. Men jag jobbar med en blandning mellan den gamla skolan att korrigera och klickerträning. Med korrigering menar jag att lära hunden ordet Nej. Tittar man på hur hundarna gör, så lär dom också valparna vad "Nej" (dvs Morr) betyder. Men som Eva skriver i början av boken så finns det olika sätt att nå målen och man måste själv fundera på vilken väg man vill gå.

2008-10-17 @ 07:49:34
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Linda

Den långa promenaden blir endast på morgonen, sen blir de små promenader runt huset och sådär för att kissa. Det är väll det som r problemet med lägenhet att man vill att dom inte ska känna sig för instängda och krypa på väggarna.

Men han går duktigt och orkar med, inga problem alls. Men det är i Brave-takt vi går:) Ingen sprinter det här.



Idag har han faktiskt haft ena örat uppe ett bra tag, det andra örat har vi inget hopp om på ett tag. det ligger ner så fint:)

2008-10-17 @ 09:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0