Att ta kontroll över kissandet.

Idag ska vi  ut till Alnön och spikarna här i Sundsvall. Det är ett väldigt fint ställe, speciellt på hösten.
Det ligger alldeles ute vid vattnet.  Överallt ser man små små stugor och båtar som guppar (husen guppar inte, hoppas jag=P) Det blir nog fint.

Vi har kommit på en ny taktik också angående rumsrenheten. Brave sover hela nätterna fram till klockan sju på morgonen då han börjar gny. Men vi har ställt klockan utifall vi inte skulle höra hans desperata gnylanden och kissa inne.
I morse ringde klockan och Brave sov fortfarande. Förvånad som vi var gick vi upp i allafall, men inte som vanligt.
Brave brukar kissa direkt när han kliver upp och ut genom sovrumsdörren och aldrig inne i sovrummet, men denna gång hade vi planerat våra kläder på sängen för att ta på oss dom lika snabbt som brandmän. Därefter bar Erik upp honom och ut genom dörren medans jag assisterade med jacka och skor samt koppel. Vi vann den duellen och slapp torka kiss det första vi gjorde på morgonen!
Hädanefter ska vi ställa klockan på lite olika tider för att Brave inte ska vara inställd på sju hela tiden. Det kan ju komma en dag då man vill sova lite längre.

Återkommer med lite info och bilder från Alnön.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag kan se er framför mig...:-)))



Ni vinner nog "först till rumsrenhet". Här misslyckas det en hel del pga av slapphet från vår sida.

2008-10-15 @ 15:50:13
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Helena H

smart

2008-10-15 @ 17:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0