Börjar bli hemtam =)

Idag har det varit en bra dag, jag fick sovmorgon =) Linda klev upp vid sju och gick på promenad med killen som började vakna till då. Han vaknade en gång kl 2 och var lite orlolig och jag fick för mig att klockan var mycker mer än så, sncka om att jag var glad att få lägga huvudet på kudden igen. 

När vi klivit upp och ätit frukost så tog vi bilen och drog iväg till södraberget så att brave skulle få ströva fritt en stund. Han är lite osäker när vi är ute men det är väll inte så konstigt och kanske lite bra. Som pappa sa, en 8 veckors valp ska inte vara hur kaxig som helst =)

Det märks att han börjar komma mer och mer till rätta för varje dag som går ikväll så har han vissat sidor som vi inte sett förut. Sprang runt i lägenheten som att lucifer var efter han. Men sen så lugnade han ner sig när damsugaren kom fram, sprang som ett skott till matte när den började föra oväsen. Han tycker fortfarande att den är lite obehaglig men det går bra så länge den inte låter. Han sprang som ett skott till matte när den började föra oväsen. 

När vi kom hem från skogen så tog Linda med sig Brave in i duschen och det gick förvånadsvärt lugnt till väga, verkar vara en kille som njuter av livet.

Nått mer som har hänt den här dagen är att höger öra börjar resa sig men så fort det skumpar för mycket eller han börjar bli trött så åker den ner igen =) men det ska bli spännande att se hur lång tid det tar nu. Har dock inte hunnit med att fånga det på kort ännu.

Sen så kommer det ut lite blandade bilder som linda ska lägga ut här aldeles snart.



   
  

Han blev lite trött efter allt poserande:P
Alla bilder tillhör Erik och Linda.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Mats har (naturligtvis...;-)) helt rätt. En åttaveckorsvalp som inte håller koll på flocken och flockledaren är dödsdömd. Det är nu du ska utnyttja detta i syfte att få säkra inkallningar i framtiden. När ni är ute på främmande ställen kan du nu börja med inkallningar där du i obevakade ögonblick ropar: "Brave hit" och springer av stigen och gömmer dig. Eftersom han är så liten så behöver du inte springa långt utan kanske bara dyker ner bakom en sten eller bakom ett träd. Jag brukar använda detta i princip hela hundens liv. Om mina hundar inte håller koll på mig så försvinner jag. Jag dyker in i första bästa buske och gömmer mig. Och det lär dom sig snabbt. Så dom går aldrig över ett backkrön eller runt en kurva utan att kolla var jag är. Det är faktiskt ganska kul att gå och vänta på en möjlighet att få försvinna. Och jag lovar att det stärker kontakten med hunden. I boken jag ska skicka så tror jag att det finns en hel del andra exempel och förslag också. Jag har ju inte läst den så jag vet inte än om jag köper allt som står där. Men det kan vi ju alltid diskutera när boken kommit....:-).

2008-10-12 @ 21:50:58
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Anonym

Jättefina fotografier, men Linda är ju proffs. Det syns.

2008-10-12 @ 22:12:23
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Erik Olsson

Det är ju så att jag har tagit några foton också =P

2008-10-12 @ 23:49:39
URL: http://endurosbrave.blogg.se/
Postat av: Ingrid

:-)) Dom var fina dom med.

2008-10-13 @ 11:11:08
Postat av: Lina

Håller med Ingrid - vilka jättefina kort! Han ser verkligen supersöt ut eran Brave!



Kram från syster Elsa!

2008-10-13 @ 18:24:04
URL: http://midasoenya.wordpress.com/
Postat av: Eva

Jättefina bilder! Vad fin han är! Brorsan Bias hälsar.

2008-10-14 @ 07:41:33
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0