Han är här!


Det har varit en något avslagen dag. Igår så var Jag och Linda ner till Eskilstuna för att hämta Brave. Klocka var närmare halv fyra på morgonen innan vi kom fram till Sundsvall. Men vi hade i allafall bra bilföre, plusgrader hela vägen. Brave var en liten ängel påvägen hem, han grät en lite stund efter att vi lämnat Eskilstuna men efter det så fann han sig och la sig i mitt knä för att sova.

När vi kom hem så hade han fullt upp med att kolla runt i lägenheten och han har inte sovit riktigt bra i natt. Det fanns ingen ro i hans kropp utan han var uppe och kollade. Det är väll förstårligt. jag hade gjort samma sak om någon kommit och flyttat mej från min mamma och syskon.
Linda röck in och klappade och myste för att få honom lugn. Själv kunde hon inte sova så länge hon visste att han tassade runt. Har ni sett Volvo reklamen? den lilla pojken som somnar i matstolen. så såg Brave ut inatt. Det ena ögat var stängt medans det andra kämpade att vara öppet, tills det inte fungerade.

Klockan sju så tog jag över och var jag uppe och tänkte ge han mat men det var han inte alls intresserad av, för mycket att nosa på antar jag och kanske lite seperations ångest. Han har varit lite gnällig från och till idag.

Dagen har alltså varit en ganska stillsam dag även om jag tror lill killen fått intryck så det räcker för en vecka. Tåg, bilar, en massa människor och ny familj.

Men ikväll så verkar det som att han funnit sig till rätt ganska bra. Han har sprungit runt som en orkan i lägenheten =) Sen så har jag kommit på att dom där små tänderna är ganska vassa.





Jag tror han har hittat sin kamera pose. Den oskyldiga lilla valpen, kör ha när kameran kommer fram. Jag kan berätta att allt man ser på bild är inte sant:P

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åhh vad jag har tänkt på Brave och Borka. Jag försökte ringa Mats, men det var upptaget och sedan har det varit valpleverans här hela dagen. men i morgon ringer jag nog.



Det är en otrolig omställning för en liten valp att komma till sitt nya hem. Det mås så vara att man ska bli en tuff och modig schäferhane, men just nu är dom små bäbisar. Kul att det var lite art i kväll. I morgon blir det nog ännu mer och om en vecka så tror han att han alltid bott hos er...;-)

2008-10-10 @ 21:56:11
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Lina

Här blir det första natten tillsammans med Elsa idag! Just nu stensover hon brevid mig i soffan och verkar totalt oberörd av allt runt henne :-) Får väl se vad natten bjuder på s



Skönt att brosan är på plats i sitt hem och hoppas allt kommer gå bra med honom! Och ni...vilket FINT halsband han har!

2008-10-10 @ 22:38:00
URL: http://midasoenya.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Jag tänkte också på halsbandet. Jag hade för mig att skulle få ett rött halsband, men han kanske har en hel garderob...

2008-10-10 @ 23:09:12
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Linda

Kul att ni gillade halsbandet:)



Jo, det är ju så att han har ett rött halsband också. Jag tror det är exakt ett likadant som Bolt har, men när jag var in på djuraffären såg jag det där och tyckte de var fint. Bra att ha ett extra tänkte jag :P

2008-10-11 @ 11:39:35
Postat av: marianne m ampere

Lycka till med gobiten! Ska bli så kul att följa er.

2008-10-12 @ 20:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0