Mötet

Igår kissade Brave inne fyra gånger, en av gångerna var det på en av mattorna jag ännu inte tagit bort. Spelade väll ingen större roll, men nu har vi ett mål att slå.
Så idag slog vi det rekordet!
Han har kissat inne endast en gång, och det var bara för att jag inte var snabb nog. Jag hade kopplet i handen och skulle ta på mej skorna och då kom det, men han kämpar på bra. Han gnyr lite och strosar runt extra mycket och då förstår man att det är dags.

I natt klockan fyra vaknade jag av att han stod och gnydde så då var det dags att gå ut. Minns knappt hur vi tog oss ut, men det gjorde vi i allafall. Han kissade direkt när kommit på gräsmattan. Bra Brave! :)
Sedan sov vi en stund till tio i sju, och då var det dags igen. Mat, och sen en längre promenad i hopp om att trötta ut honom. På promenaden gick vi förbi ett hunddagis, och där stod det en stor och ståtlig schäfer som skällde åt oss. Brave mopsade upp sig och skällde tillbaka.Avståndstuff den lille krabaten. Men han tycker det är lite läskigt att gå på nya ställen. Då går han gärna bak i benen på en, eller så går han åttor runt mej och Erik.
Men, han står upp för sitt kennelnamn, Enduro- hundar med motor. Han blev absolut inte trött av den långa promenaden utan nu var det dags för bus! Så Erik somnade om och jag var vaken med honom.

Erik valde sedan att köra till södra berget med honom när regnet upphört för att spatsera i skogen. Själv somnade jag som en stock på soffan efter de lämnat lägenheten. Meningen var väll att jag skulle plugga, men krafterna tog slut där.

Sen har det varit full fart, och han blir modigare och modigare.

//linda

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Instiktivt så vill dom inte gärna göra i från sig i "boet", men de små valparna har inget riktigt håll förrän vid fyra månaders ålder. Roligt att han ändå är så duktig. Allt eftersom han växer såkommer antalet kissningar att minska. Jag har inte räknat men tror att en 8 veckors valp kissar upp emot tjugo gånger per dag....efter mat, efter lek och efter sömn. Men trösta er med att jag aldrig hört talas om någon sex månaders valp som inte är rumsren....:-)

2008-10-12 @ 01:28:34
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0