Två dagar kvar

Nu börjar saneringen av vår lya.
Mattorna ska bort, korten som är i valphöjd måste bort.. pärmarna som står i hyllan längs ner måste flyttas.
Helst skulle man sätta bitskydd på både stolsben och bordsben, men de kände jag var liite för mycke:P
Fick tips om att bära en tröja som var bitvänlig några dagar innan för att överföra lite lukt på den som valpen sen kunde ha i bädden.
Det hade jag och Erik totalt glömt bort. Får ta nån slit och släp tröja i morgon och springa några varv runt huset för att få upp flåset kanske:P Då borde både min goda och äckliga lukt fastna på tröjan. Båda mina sidor.

Det röda lilla kopplet är borta från bädden nu, och Erik har det med sig på jobbet. Han ville i egen hög person ta med sig det. Vet inte om han tror jag skulle glömma det.
De vore ju som damen som skulle till bilprovingen och tog bussen dit i stället för bilen.

I morgon kommer valpböckern jag beställde. De blir perfekt när jag ska skumpa tåg på torsdag i nästan tre timmar till Gävle.
Där ska Erik hämta upp mej och styra kosan mot  Eskilstuna.  Då blir det högläsning ala Linda med den monotona hälsingedialekten.

Ja, som ni ser är jag i full gång här hemma med att fixa och trixa. Nu fattas det bara en sak. Brave.

Kommentarer
Postat av: Helena Hagström

Lycka till med er resa och med er nykomling

2008-10-07 @ 19:02:35
Postat av: Ingrid

Ni vet väl att ni valt en av de lugnaste valparna.Det finns dom som kommer att få det mycket värre....;-). Men jag säger inga namn.

2008-10-07 @ 22:31:30
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Erik Olsson

haha, jo jag tror att en familj i norra värmland kommer få fullt upp.

2008-10-07 @ 22:50:35
URL: http://endurosbrave.blogg.se/
Postat av: Linda

De ser jag inte som något negativt.. don efter person:) men vi vet av egen erfarenhet att i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna:P vilket kan betyda att lilla Brave har nog sina sidor han med..hihi

2008-10-08 @ 12:06:00
Postat av: Nancy

Tack för din kommentar angående "Fri design #2".

Designen gick till en tjej kallad Maggiemae.

Ta gärna en titt förbi igen, det kommer mera :)

2008-10-08 @ 16:07:36
URL: http://giveitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0