Fredag hela veckan

Ja så är det faktiskt för mig "fredag hela veckan". Jag har aldrig varit arbetslös förut så det är nått nytt, en massa tid som man inte riktigt vet hur man ska använda. Men det är bra att jag har brave, han ställer alltid upp =) Jag har iaf varit iväg och lämnat i cv på några ställen nu, bla teknikmagassinet, k-rauta och beckers nya hem. Hoppas att det funkar så att man får ett jobb över sommaren för till hösten så börjar jag att plugga iaf. 

Kl 09.00 åkte jag och Bravesson ut till brukshundsklubben. Det blev lite platsliggning, frittfölj, läggande under gång och inkallning. Brukar varier och köra läggande och ställande varanta träningstillfälle. Känns som att man kört det här programmet ganska länge nu och det går sakta men säkert frammåt. Prylgalen som han är så gör han vad som helst för dumpen. Framförgående blir det när linda är med så det blir kanske ikväll.

Fick mig en rundtur i klubbstugan vid brukshundsklubben idag också: jag är medlem i munkfors så jag har inte löst nått medlemskap i sundsvall än. Det var en riktigt fin klubbstuga med rejäl samlings sal, kök, bastu och övernattnings möjligheter så nästa kennelläger tycker jag du ska lägga i sundsvall Ingrid ;)

Ikväll så måste dammsugaren fram, förstår inte hur han kan ha nån päls kvar på krobben så mycket som han fäller just nu. Men det hade säkert varit mycket värre om inte linda köpt sin mirakelborste. Dyr som skrutt var den men måste säga att den är grym. Kommer inte ihåg vad den heter så kallar den bara för mirakelborsten.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åhh så du ska studera? Innebär det att du blev antagen?



Ni tränar så det står härliga till. Framförgåendet kan du säkert träna utan Linda. Vi använder en "target", men om man inte har lärt in target, så kan man ju använda en godisskål eller leksak som man lägger ut. När vi kör target så innebär det att hunden får belöning när den kommer fram dit. Sedan minskar man intresset för targeten och belönar var som helst på vägen fram. Successivt "försvinner" targeten. Du kan enkelt göra om en godisskål till en target. De första gångerna ligger det godis i skålen, sedan är den tom, men du belönar själv när han nosar på skålen. Hoppas du förstår vad jag menar. Det viktiga är att det man använder som retning syns, så att han inte behöver fundera vart det är han ska. Eller börjar leta.



Vi får se vad vi hittar för ställe nästa gång. Jag skulle gärna välja Sundsvall, men det blir hiskeligt långt för dem som bor i Alingsås, Aneby och på Öland....;-). Mitten är nog bäst. Men vi vet ju inte om andelen norrlänningar har utökats till nästa gång.

2009-04-17 @ 16:29:26
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Erik

Mitten är ju faktiskt sundsvall "mitt i sverige" ! =) Ja det ska jag kanske prova. Han är tokig i dumpen så kanske kunde använda den. Det är två veckor kvar tills att jag får veta men om jag inte kommer in så ska jag plugga nått annat. Känns som att man blir för gamal om man inte tar tag i det snart. Jag har sökt till arkitekt, journalist och jägmästar programet så får se vad det blir =)

2009-04-17 @ 19:59:46
URL: http://endurosbrave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0