Den där Brave.

Efter en lång tids frånvaro är vi som sagt tillbaka. Tack för alla fina kommetarer för bilderna! Det uppskattas väldigt mycket :)
Den här veckan kommer jag, Linda, att uppdatera för Brave är hemma med matte i veckan.
Det här är första gången vi är själva så långt tid, eftersom jag annars har väldigt mycket skoltid så har Erik haft med sig busen på jobb.
Nu pluggar jag distanskurser och har en hel del tid hemma så passar det bra.
Brave fungerar även som väckarklocka. Han hjälper mig att komma upp på morgonen, det är han duktig på.
Han lägger hakan på sänkanten vid ansiktet och så små gläfsar han tills man vaknar och klappar om honom. Det är hans sätt att säga att nu är det dags att kliva upp!

I morse vaknade han halv åtta eftersom jag la mej ganska tidigt och läste. Han somnade vid sidan av sängen och var tydligen väldigt utvilad i morse när vi var ute och gick. Jag undrar hur myket energi som det verkligen produceras i en valp? Det måste vara tillräckligt för att kunna använda för att producera lite billig el om man kom på en uppfinning som gjorde att det fungerade.
Ja, nog med märkliga tankar och funderingar. Tidigare skrev jag om att Brave skällde när vi mötte andra hundar, det gör han inte längre. Han är mycket enklare att vara ute med nuförtiden. Han spatserar och tittar sig omkring, när han inte får upp något spår på något intressant. Han är som vilken hund som helst.
Jag och Brave har i uppdrag att lära oss att gå lite bättre tillsammans i koppel. (Alltså Brave är kopplad och jag håller i. Inte jag med koppel på. Kan misstolkas!)
Jag som gröngöling har mer problem med detta än vad Brave har. Det går bra vissa dagar och ibland inte alls. Men det går framåt! :P

Erik och Brave har en jättefin kontakt med varandra när de är ute och tränar. Det set verkligen lovande ut för paret :) Det är inte så konstigt eftersom de varit i varandras sällskap 24h om dygnet i tre månaders tid heller. Jag tror från en amatörs synvinkel att det kommer gå bra för dom på tävlingar! Jag kommer vara materialarepå tävlingar och har koll på matskål och koppel samtidigt som jag håller tummarna:) Finemang!

Det bästa Brave vet är att springa runt med sin trasa. Den luktar unk, men är tydligen väldigt rolig att bära och "döda".
Den där trasan är mitt föredetta träningslinne. När han är trött ligger han på den och när han vill leka tar han den och lägger den i knät på personen i fråga som han vill ska leka med honom.
Sen sover Brave med öppna ögon. Ibland kan han se apatisk ut där han ligger och stirrar tills den vita hinnan lägger sig över halva ögat och man förstår att han sover. Han är kelig också, ibland. Om man klappar honom på bröstet lutar han ner huvudet och myser det bästa han kan, sen lägger han sig på rygg och vill att man ska klappa magen.
Det är våran Brave det, Inte så liten längre men ack så naggande go!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jo, jag såg när Erik gick i väg med Brave när han hade följt mig till bilen att de hade väldigt fin kontakt. Det ska bli kul att följa dom. Det kommer säkert för dig också. Det du kan göra om han drar eller är ouppmärksam är att göra helt om och belöna med lek eller godis när han kommer i kapp dig. Du kommer att se att uppmärksamhet och kontakt ökar väldigt snabbt. Helst ska du vara på något ställe där det inte finns så mycket störningar när du börjar. Kör hårt i veckan så blir Erik orolig över att se er fina kontakt när han kommer hem...;-)

2009-01-26 @ 14:16:13
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Erik

Materialare =) det har jag inte hört nått om ... hehe

2009-01-26 @ 17:03:47
URL: http://endurosbrave.blogg.se/
Postat av: Helena & Enduros Black Jaja

Ojdå du ha de bra du Matrialare ! Det har proffsen i fotboll

ha ha Lyx värre



Skrattde gott åt mkt i denna berättelsen ! Ni verkar ha de riktigt underbart .



Gött att ni är tillbaka i blogg världen

Helena o Jaja



2009-01-26 @ 18:11:31
URL: http://www.hagstromberga.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0