det händer mycket

Så är det, inte många dagar som man behöver sätta sig ner och fundera på vad man ska göra. Jag försöker hinna med så mycket spårarbete som möjligt innan snön kommer. Det är mest till att försöka jobba på tempot, han spårar bra men blir det för lätt så springer han och min oro är att går det för fort så kommmer slarvet =/ Kanske vore Rapport material eller vad tror du Ingrid ;-)

Lydnad kör vi också nått pass om dagen, det blir lite varrierat men just nu så är det tonvikt på friaföljet, hoppet och apporteringen. Christer har hjälpt mig till bra verktyg i dessa moment. Men lydnaden kan jag fila på i vinter när det är kallt och jävligt. Förhoppningsvis så får vi tillgång till ett ridhus ett par dagar i veckan framöver.

Gjorde nått häftigt förra veckan, vi var i bollnäs och körde miljö träning i deras värmeverk. Det är varmt och högt, 20 m och man ser rakt igenom sträck plåten man står på. Han var väll ingen hjälte men upp kom han och ner också. Det gick bättre upp än ner, tror det var då han kom på hur högt det var =)

I helgen så kommer christer, anneli och deras dotter upp och ska se på när brorsan kör i skogen. Det blir säkert en del hundträning också. Ja jag ska iaf träna hund. En hel helg med bara hästar vette fan om jag pallar =P

Å sen så är det ju snart dags för MH. Det ska bli intressant att få se vad man har i koplet =) Det ska iaf bli jäkligt kul att få träffa hela gänget igen. Å förhoppningsvis kuna vara lite delaktig.

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Håller med dig om att det händer en hel del nu, ska bli skönt att få vila upp sig nästa helg. ;-) Om inte annat så ska det bli väldigt roligt att få träffa alla igen!



Ta hand om er!

2009-10-22 @ 21:21:40
URL: http://midasoenya.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Vill du ha ett ärligt svar på det där med rapporthund Erik?...;-).



Skojar bara. Klart dom skulle kunna bli rapporthundar hela bunten. Sedan tror jag väl att smidiga och nätta tikar har lite bättre möjligheter att konkurrera vad gäller snabbheten. Men det beror helt på hur sträckan ser ut.



Håller med er. Ser väldigt mycket fram emot nästa helg. Som en liten repris av sommarens läger föreställer jag mig.



2009-10-22 @ 22:17:22
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Erik Olsson

Vi killar skiter i det där med smidighet! Vi bara kör över allt som är i vår väg ;-) men jag tror han har ärft morsans speed för snabb d e han.



Jag tycker vi kör en repris rakt av med den lilla ändringen att du håller dig från alla kastruller med kokande vatten och jag ska käka förkylnings tabletter tills jag kroknar =)



2009-10-23 @ 10:14:37
URL: http://endurosbrave.blogg.se/
Postat av: Eva

Håller med. Det ska bli trevligt att träffas igen! Och hoppas alla är friska och utan skador;-)

2009-10-24 @ 09:57:11
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: Ingrid

Haha - jag lovar att ta det lugnt med kastruller i fortsättningen. Tur att man inte livnär sig som fotomodell. Inga vackra ärr efter årets kennelläger...:-)

2009-10-24 @ 16:46:09
Postat av: Anneli & Christer Bergström

Himla trevligt hade vi i helgen. Åh inte blev det väl så mycket häst så att du spydde. Mer hundträning än häst. Fast för mig vart det mer häst, väldigt intressant att se körning med häst i skogen. Ja det var rakt av en helmysig helg med skog, hästar, hundar, trevliga människor och god mat. Vi ses på MH:et till helgen

2009-10-27 @ 11:01:55
URL: http://www.acbergstrom.se
Postat av: Anna

Åhh här var det uppdaterat!!! Kikar inte in så himlans ofta, men nu så om uppdateringarna börjat komma så här tätt ska jag ändra på det :-)



Men du... nu måste du väl ändå uppdatera igen snart med lite MH bilder. Din mamma fick alla från Evas och min kamera så du lär ha en hel del bilder...

2009-11-10 @ 13:07:00
URL: http://www.hogosta.se
Postat av: Annika

Håller inte med dej! Här händer inte mycket. Dags för en uppdatering kanske?!

2009-12-31 @ 01:46:02
URL: http://www.ljungsten.com
Postat av: Ingrid

Ja, här är stendött. Dags att uppdatera?

2010-05-07 @ 22:23:36
Postat av: Ida

Japp Erik, jag fotar själv :) Tackar så mycket!

2010-12-09 @ 13:36:13
URL: http://ifoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0