11 december

Ja helgen går i ett långsamt tempo, hade hoppats på sällskap till Sunne för lite RAJ-RAJ men det verkar som att halva Värmland ligger på soffan ikväll.
På tal om hundar. Jag tänkt på en sak, det var en person som sa att vi behöver göra brukssporten mer attraktiv, göra den lättar för människor att komma och titta på. Antar att det handlar om marknadsföring. Men varför profilerar vi inte de "kändisar" som vi har inom sporten?
Varför läser vi aldrig om Hundsporten i de stora sport tidningarna? Varför är det ok att skriva om hästar men inte om hundar? Vi har ekipage som ställer upp i IPO VM, i mondioring VM och även ett SM med väldigt duktiga hundar och förare. Dessa ekipage skulle jag kalla för Idrotts män/kvinnor på hög nivå utan att blinka.
Måste finnas plats och möjlighet till mycket fin marknadsföring där! Vi har ju brukshunden som är en jätte trevlig tidning men den når bara ut till de som redan är medlemmar. Har letat efter den i många tidnings butiker men aldrig hittat den. Skulle vara kul om man kunde få läsa en artikel om tex Frida Wallen som placerat sig på pallen en massa SM och även internationellt eller om Lena Hjert som vann Årets SM i skydd. Få läsa en sådan artikel i tex sportbladet eller liknande. Tycker absolut att Brukssporten har en given plats i dessa forum.
För mig själv så blir det mest lydnads träning och promenader, men nu när snön kommit så är det nog dags att rycka ner skidorna från hyllan och göra sig en tur.
Ja vi får väll se om det blir fler blogg inlägg eller om det får bli ett om året.
Hoppas ni får en God JUL

Jag saknar grönt gräs!



Men det är härligt med snön när ljuset kommer tillbaka också.

Kommentarer
Postat av: Annika

KORS I TAKET! En uppdatering, som jag visserligen märkte långt efter publicering, men ändå!!! Bra jobbat! Då låter jag nog din länk vara kvar på vår hemsida trots allt...

Ha det!

2011-04-07 @ 08:40:33
URL: http://www.ljungsten.com
Postat av: Ida

Jättefin hund :)

2011-04-07 @ 09:12:22
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0