Hajk!


Ja i brist på bättre bild fick det bli den här som får illustrera vår helg.
Vi ber om ursäkt för den superdåliga uppdateringen från vår sidan. Vi är verkligen urusel!
men nu ska jag berätta vad vi haft för oss.

På torsdagskvällen tog vi vårt pick och pack och for till Värmland för lite syskonträff för både hund och Erik. 
Fredagen spenderades i skogen på Mats initiativ. Han hade planerat en undervisningsdag i skogsmiljö. Det betydde att vi gick och gick, och stannade för lite undervisning av olika former, och sen gick och gick vi och sen stannade vi. 
Ja, det var lärorikt, och kul!  efter lite tunnbröd och Obo´y strövade vi vidare tills Brave råkade på djupt (djupt för honom) vatten och jag plumsade efter tills jag märkte att vattnet sipprade in ovanför stövlarna. 
Med tunga stövlar traskade vi vidare genom skogen och de händelsrika dagen.

Lördagen gick också i skogens tecken, men denna gång startade promenaden med lite sökande.  Jag och Mats tog på oss de största och tyngsta ryggsäckarna vi hittade (fyllda med förnödenheter) och gick upp för ett litet berg och tände en brasa, medans Erik och hans syster åkte en sväng med bilen för att vänta att vi kommit upp. Sedan släppte de valparna på samma ställe som vi gått upp,  och jag och Mats satt  och kollade på utsikten och väntade. Visst hade de känt lukten av våra tunga steg uppför, för tillslut var de framme.
Kanske jag ska skriva att Borka var framme först så Mats blir glad=P Brave hade tappat spåret och lusten en kort bit ifrån oss och tydde sig till sin husse, medans borka febrilt letade sin egen och fortsatte.
Jag anklagar inte Brave för att han höll sig till Erik, de hade jag med gjort för usch vad stenigt och vattning det var blad träden. De sprang över terräng de inte spårat på tidigare så visst kan det bli jobbigt och svårt. Inget att grämja sig över. 

Helgen har gått i den sociala kompetensens tecken har jag lärt mig och visst har Brave fått lite social kompetens. Han har fått två nya polare, den stora Plexus och den ettriga men dock så söta Kasper, samtidigt som han byggt sitt självförtroende.

Det var vår helg. Nu är Brave med Erik på jobbet och jag har skola att pyssla med.
Tjipp! (taget från den värmländska Hajk)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Skönt med en uppdatering, men jag saknar en närbild på Brave...;-). Jag är så nyfiken.



Jag fick era strapatser beskrivna förmig av Mats, men det var inte riktigt fair play. Ni skulle gjort tvärtom. Du och Erik på berget och Mats därnere. Sedan skulle ni kunnat sett vem som var först upp...;-).

2008-11-04 @ 00:10:40
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0