Lärorikt.

En vecka och en dag har gått och jag måste säga att det känns som att Brave alltid har funnits här, samtidigt som den här veckan har gått så fort.
Jag har försökt fått så mycket tid som möjligt tillsammans med honom, men det är skola och plugg som måste skötas också. För mig har den här veckan varit viktig, för på månag åker han med Erik  på jobboch jag är kvar.
Har jag då gett tillräckligt med intryck för att han ska vara glad att se mig när han kommer tillbaka?
Kommer han se mig som vilken person som helst han möter, eller är jag fortfarande jag?
Jag menar att han så lätt tog sig an våran bostad och oss, medans hans syskon sakta men säkert försvann ur hans intresse. Det oroar mig.
Men, jag får försöka kompensera detta så gott jag kan när han kommer hem.

Vi fick boken idag Ingrid! den verkar bra. När jag kollade posten i morse och hittade paketet rev jag upp det och försökte sluka så mycket jag kunde ur boken innan jag skulle iväg och träna.
Men som sagt, man ska ta allt man läser och blanda det med sitt sunda förnuft så får man en bra hund. Det tror jag, en glad amatör.

Jag är uppväxt med jakthundar, och allt jag har lärt mig av Brave ska jag överföra till min pappa och hans drever Dippo. Jag tror Dippo skulle bli jätte glad att få lära sig mer än bara leta hare och rådjur. Sen får jag verka lite duktig med=)

//Linda

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Han ska väl inte vara borta i flera månader?!..;-). Klart att han känner igen dig och att du efter denna vecka inte bara är vem som helst. Däremot får du kanske acceptera att Erik knyter ett ännu starkare band till Brave.



Jag skulle kunna berätta många historier på hur otroliga hundar är på att komma i håg. Detta är bara ett: Jag hämtade min schäfertik Dolly vid 8 veckor. Två månader senare var jag på en hundtävling och hon var med. Det var mycket publik och jag ställde mig för att titta. Samtidigt undrade jag varför valpen drog framåt och viftade så på svansen. Kvinnan som stod några meter framför mig vänder sig plötsligt om och det visar sig vara Dollys uppfödare. Helt otroligt. Jag har fler exempel, men dom kan jag ta när vi träffas.



Du är inte mer amatör än nån annnan. Ni verkar studera och analysera så det står härliga till. i hop med sunt förnuft så blir det säkerligen ett framgångsrecept.



Josefina räknar med att vara med på ungdoms-SM om ett par år. Där kan man starta i alla klasser. Det vore lämpligt för Erik att sikta in sig på också - som uppvärmning menar jag..:-)

2008-10-17 @ 23:11:57
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0