Birk Borkason

Pappa berättade att han tänkt döpa valpen till Birk när han ringde mig. Jag som tänkte skoja till det sa att då får vell jag döpa Ettan till Borka så blir det Ronja Rövardotter tema. Tydligen var det namnet bättre så tillslut blev det iaf Borka (turbo) Olsson =) Kul att man kan komma med en bra ideé någon gång ibland. Men jag tycker fortfarande att Brave är det absolut bästa namnet. När jag tänker efter så tror jag att familjen olsson döper sina djur efter Astrid Lindgrens figurer. Dom har ju redan en häst som heter Lukas. En ganska bra tanke tycker jag då det där med namn på djur inte direkt är det lättaste. Det ska ligga rätt i munnen, enligt mig så ska det helst inte vara något vanligt människo namn. Vet inte riktigt varför det skulle vara fel men det ger på nått sätt fel kännsla.

Jag var in och läste gårdagens komentarer och måste helt enket reflektera på Ingrids komentar om kennelfärger =) som äkta Värmlänning och Färjestad suporter. AIK färger ? Svart och gult är ok, men man säger ju inte att det är AIK´s färger. Nått sånt vill man ju inte förknippas med. Jag är mycket medveten om att jag kanske får ovänner genom att sätta dessa åsikter i print. Vissa har ju lika fannatiska ideér om hockey som jag, men ni är välkommna att tycka till om saken =)  Bättre vore ju att skriva att det var FBK färger då de också spelar i Svart och gult nu för tiden. 

 Det är en efterlängtad krabat som bor där nere i Eskilstuna och väntar på att få flytta upp till Sundsvall. Förstår att Ingrid har det fullt upp nu när de bara blir livligare och livligare för var dag som går. Men kan inte hjälpa att tror att hon kommer tycka att det blir hemskt tomt när dom flyttar ur huset. Tänk va tyst det ska vara i huset när hon vaknar veckan efter att valparna flyttat ut. Du gör ett underbart arbete Ingrid, känns som att du skapar jätte bra förutsättningar att bygga vidare på.
Har precis berättat för min arbetskamrat Thomas att man kan skriva blogg för att uttrycka sina åsikter och funderingar om saker och ting. Så nu går han här och häckar bakom min axel. Rädd att jag ska skriva nått dräpande om hans moraliska åsikter som blir förevigt sparat i cyber-rymden. Men du kan vara lugn Thomas, än så länge så har du Uppfört dig bra. Men passa dig, jag har friheten att tänka och tycka vad jag vill så man vet ju aldrig vad som kan få för mig =P  

Nedräkningen fortsätter 10 dagar kvar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh ursäkta att jag skrev AIK. Fast egentligen tänkte jag på Skellefteå. Jag har för mig att även dom har svart-gult. Men OK för att vara "kunden" till lags så får jag väl börja referera till Färjestad då...;-)

2008-09-29 @ 21:41:00
Postat av: Anna

Kul att Brave fått egen blogg!

Jag har sett till att länka så man kan hålla koll på alla Endurobarn!



Ska bli kul att träffa alla när det blir kennelläger!



:-)

2008-09-29 @ 21:47:53
URL: http://www.hogosta.se
Postat av: Erik Olsson

Låter som en försäljare som jag kan återkomma till. Skellefteå AIK är ju förstås bättre än gnaget men ändå inte riktigt FBK. Men låt gå då ;-)



Hej Anna, slänger in en länk till eran kennelsida här också. Det blir som en lite familj när valpägarna kan hålla kontakten ;-) Kul att kunna läsa om vad de andra valparna får vara med om också.



2008-09-29 @ 21:59:08
URL: http://endurosbrave.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Erik, det ÄR en familj. Endurohundarna är som ädelstenar. Det finns inte så många och därför står dom högt i kurs...:-). Nu blir det förhoppningsvis även en C-kull efter Aqila innan nästa sommars kennelläger, men sedan ska jag förhoppningsvis ha fått ett jobb och då måste jag spara i hop semester innan jag kan ta nästnästa kull. Tror att det blir Allt-I år 2010 eller nåt sånt.

2008-09-30 @ 08:12:23
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0