förberedelser

9 dagar kvar.
Det som gjort inför är nu:
  • Inhandlat det viktigaste som koppel, bädd, "klokapare" och leksak
  • Skickat efter lite böcker om allt från allmänlydnad till rapport (mest för min egen del, och för att stilla behovet av läsning samt ge en förståelse för den lille jycken)
  • Försökt att dra ur Mats vad han har för hemligt guldrecept han ruvar på inför sin hundankomst.
  • Och intalat mig själv att det kommer faktiskt ligga en hund i den där lådan snart
Förutom hundsnack så är det skola som gäller för min del. Jag lever just nu i en tentaperiod som gör mig frustrerad. Därför är det bra att vila tankarna på annat ibland. 

Är det någon som har ett bra boktips till mig som gärna slukar information om hundar? Helst något matyttigt att bita i:)

//Linda


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag hoppas att ni inte köpt boken "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfält. Jag har beställt den till alla valpköpare. Vet inte om den hinner komma till leverans, men annars skickar jag den till er.



Jag är själv väldigt nyfiken på den. Kontakten/relationen är ju grunden till allt. Det andra är ju bara momentlära och teknikaliteter så att säga.

2008-09-30 @ 17:35:26
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid igen

Till A-kullen beställde jag "Din hund" av Järevrud. Den kan jag rekommendera. Jag har följt den till nästan punkt och pricka med mina hundar. Det står när valpen är mogen att lära sig olika saker påverkan av hormoner i olika åldrar mm. Sedan finns det bra klickerböcker att köpa. Att använda klicker och klicka in sin hund underlättar vid inlärning av många moment. Jag är ingen fanatisk anhängare av operant inlärning fullt ut, men använder klicker i vissa moment. Om ni har möjlighet att komma på några valpträffar, så kommer jag att berätta mer om det.

2008-09-30 @ 17:40:15
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Eva

Håller med om att Järveruds bok "Din hund" är väldigt bra. Det är mest den och "Din hund fortsätter", som jag använder. Hörde nu talas om en bok av Jan Gyllensten, som heter ”Din hunds beteende i vardag och träning” Den lär vara bra, men jag har inte läst den själv än.

2008-09-30 @ 22:18:21
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: Eva Hall

Håller med om att Järveruds bok "Din hund" är väldigt bra. Det är mest den och "Din hund fortsätter", som jag använder. Hörde nu talas om en bok av Jan Gyllensten, som heter ”Din hunds beteende i vardag och träning” Den lär vara bra, men jag har inte läst den själv än.

2008-09-30 @ 22:19:39
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: Mats Olsson

Polishundens utbildning av Conrad Most faximilutgåva 19smällkallt

2008-09-30 @ 23:09:29
Postat av: Mats Olsson

Järveruds bok är ok ;-)

2008-09-30 @ 23:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0