Då var det bestämt!

Nu var det bestämmt! Lilla Ettan flyttar från Eskilstuna till det fjärran Sundsvall eller nu heter han ju Brave. Måste försöka vänja sig vid det. Man har ju läst om Ettan i snart 2 1/2 månad nu så det har liksom fastnat. Men detta är iaf bloggen om Brave den modiag lilla hunden och hans vänner. Det är 12 dagar kvar tills att vi åker E4 söderut för att hämta den lilla krabaten, hoppas att bilresan hem går bra. 

Sen så fick man den goda nyheten att det flyttar in ytterliggare en enduro valp hos olssons & co. Pappa ringde idag och frågade vad jag skulle tycka om att han också skaffade sig en lite valp, kan man tycka nå annat än att det är jätte roligt ?  Det ska bli, ursäkta språket "skit kul" att få ett intresse som vi kan dela. Har inte hört farsan prata med sån glädje om hundar på bra länge, roligt med återfall. Det enda problemet är ju att det kommer krävas en hel del jobb för att hålla den gamle räven på armlängds avstånd =).



Borka (turbo) flyttar den 9 oktober till de djupa skogarna i värmland.
Borka (turbo) flyttar den 9 okt till de djupa skogarna i Värmland.


Linda och jag har varit till arken och införskaffat koppel och halsband mm idag. Det ska visst vara rött till svart schäffer, det där med det estetiska lämnar jag till henne. Skulle tro att hon har lite mer kläm på det där än jag.

Vidare så kommer den här bloggen att uppdateras av två perssoner, jag själv (Erik) och min älskade sambo Linda. Om ni funderar på vem som skrivit texterna och det inte står utförligt så får ni nog helt enkelt gissa. Vilket inte borde vara allt för svårt, skillnaden på en utbildad journalist och vanlig knegare borde vara ganska markant. Nu har jag gett henne prestations ångest så mitt dagsverke är fullbordat =)

Nu fortsätter nedräkningen

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Heja på Erik! Ge farsan en match i "hundförning"..;-). Jag får väl se upp jag med nu när dottern sätter i gång. Man blir ju liksom inte yngre med åren...



När jag tänker på ditt val av namn, så borde jag begripit att du skulle välja Ettan. Det är solklart att det är han som är Brave. Däremot har jag svårt att tänka mig Turbo som nåt annat än Turbo, men jag vänjer mig nog. Jag hade samma mentala omställning efter A-kullen. Där hade de också arbetsnamn.

2008-09-29 @ 00:13:54
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Kattis

Hej! Hittade hit via Enduros blogg! Lycka till med Brave framöver! :)

2008-09-29 @ 00:17:53
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Ingrid igen

Rött blir kanonsnyggt. Jag är inte så bra på sånt där, men Josefina surrar också om rött på sin hund, trots att jag hävdar att kennelfärgerna är desamma som AIK's

2008-09-29 @ 00:20:15
Postat av: Nancy

Heey!

Vill du ha en ny bloggdesign?

Var med och kommentera inlägget "Fri Design #2"

2008-09-29 @ 00:27:24
URL: http://giveitall.blogg.se/
Postat av: Lina

Givetvis ska det vara rött! En annan satsar ju stenhårt på rosa skäms en aning och hoppas att kennelmamma inte kommer hit och läser ;-)



Roligt med flera syskon på nätet!

2008-09-29 @ 00:42:52
URL: http://midasoenya.wordpress.com/
Postat av: marianne m ampe

Hittade hit via kennelmammas blog! Välkommen in i klubb enduro och hoppas att vi träffas någon gång i framtiden.



Det är såå kul att man kan följa valparna via bloggar och hemsidor. Måste ta och länka till alla B-kullare på min sida.

2008-09-29 @ 06:54:32
Postat av: Helena H

Lycka till med Borka !!

Hälsn

Helena Hagström

2008-09-29 @ 07:38:39
URL: http://www.hagstromberga.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0