Debut

Då var debuten i eliten gjord! Det blev lite blandat resultat. Vi packade husvagnen å for till skara på fredag kväll och kl 7 på lördagmorgonen var det samling. Start nummer ett till sex skulle börja med spåren och sju till tolv med lydnad. Så nummer sju var det nummer som jag absolut inte ville ha! Men vilket nummer stod det på den där jävla festisen? Jo nummer SJU! Ja men det var ju bara att gilla läget. 07,10 var det platsliggning och det gick fint. Sen så var det min tur på lydnadplan. Nervös som en tok men det gick fint. Vi gjorde en lydnad på 250 poäng och jag var toknöjd! Sen så bar det iväg ut till skogen för spår, vi hade påsläpp på en gamal äng och det strulade mer än lovligt. "-Tiden är ute" ropade tävlingsledaren och då hittade Brave spåret och vi gick det iaf och tog 7+slut .... Surt sa räven och så var den tävlingsdagen slut!
Vi packade ihop vårt pick och pack och drog till Växjö. Samlades ute i skogen för lottning och jag drog nummer nio. Åter igen så krånglade påsläppet "-en minut kvar" ropade tävlingsledaren och vi tog oss med nöd och näppe ur rutan. Vi kom runt spåret på 18 minuter med 6+slut. Tillbaks på klubben så var det dags för uppletande. Brave tog fyra föremål på fyra skick, och vi fick nior! Bara det var värt resan till Växjö. Platsliggningen gick fint och sen var det dags för lydnad, nervös och trött så var nog varken jag eller brave riktigt på topp. Vi klarade oss iaf levande igenom lydnaden och slutade på 530 poäng.
Nu ligger jag hemma i sängen och är ganska nöjd med helgen! Vi är godkända Elitklass och har genomfört en tävling. Känns toppen! Det jag kan konstatera är att i tränat på tok för lite påsläpp men det ska det bli ändring på! Fick för övrig se Anna Lindelöf ta sitt tredje cert i spår och bli femfaldig champion! Helt fantastiskt häftigt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Men vad tusan! Du uppdaterar ju bloggen, det har jag helt missat! Stort stort grattis till en superficiell debut! Ni är grymma!



Kramar!

2012-04-19 @ 19:17:44
Postat av: Lina igen

Ska stå superfin och inget annat! ;)

2012-04-19 @ 19:19:01
Postat av: Annika

Kors i taket - han har uppdaterat bloggen!!! Det var som attans!

Grattis till debut i eliten och certpoäng! Med lite rutin för både Dej och Brave kommer certen att trilla in såsmåningom. Det ser vi fram emot!

2012-04-22 @ 00:07:15
URL: http://www.ljungsten.com
Postat av: Erik Olsson

Man måsta ha nått att skriva om om man ska uppdatera bloggen ;)

2012-04-24 @ 17:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0