En härlig årstid

Idag har det varit en ganska lugn dag, Linda var ute och gick med han imorse. Vi har en slinga som vi går med han varje morgon. Man får vara riktigt snabb ut om det inte ska bli på golvet. Men vi får iaf sova hela nätterna. Efter promenaden så låg han bredvid soffan och tog det lugnt en stund medans jag och linda tittade på nyhetsmorgon.

Han har fått ett tuggben som han tycker sjukt mycket om men det luktar verkligen pyton. Det har verkligen hjälpt mot allt tuggande i möblerna.

När han började piggna till så gick vi bort till våran lilla grässplätt där han får gå lös, han apporterar små pinnar och vi har trännat lite inkallning. Sen så tror jag han tycker det är en härlig årstid med alla löv, jagar dom som en liten tok.

Linda har varit i skolan och pluggat med sin c-uppsats så när hon kom hem så gjorde vi oss en sväng på stan, det var ganska mycket människor så han tyckte det var lite läskigt men efter en stund så gick det riktigt bra.

en sak som är lite konstig är att precis när vi kommer ut från huset så sätter han sig ofta ner och vill inte gå en meter. Han har inte blivit skrämd där eller något sånt. Kan det bero på att han känner sig "hemma" där och försöker vara lite kaxig? vet inte riktigt vad detta kan bero på men det brukar lösa sig efter en stund.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jo, visst är det en härlig årstid. Vackra färger och härlig luft. Jag tillhör dom som gillar hösten allra bäst - i alla fall om det är solsken och blå himmel som i dag



Bolt är lika knepig han och man glömmer mellan gångerna, men jag har för mig att även mina tidigare valpar kunnat sätta sig på baken. Jag tror det är osäkerhet och att dom vill stanna på "säker" mark. Bolt gnäller och klättrar runt mina ben varje promenad. Det ska bli kul att se när det ändras och man får gömma sig stup i kvarten för att han ska vara uppmärksam...;-)

2008-10-14 @ 22:24:11
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0