En vecka kvar till valp och ledigt

Nu började det närma sig på riktigt, sjukt vad jag ser fram emot det här =) Om en vecka ska jag, Linda, pappa och mamma till eskilstuna för att hämta två krabater, Brave som ska med oss till Sundsvall och Borka som åker med mamma och pappa till Höje. Det känns typ som när man var liten och det bara var en vecka kvar till julafton, mammas öron ramlade nästan av av allt tjat om tomten och julklappar. Enda skilnaden är att nu fortsätter spänningen efter "julafton" också =)

Det har också löst sig så bra att jag kan vara ledig i 11 dagar efter att valepn kommit. Ska bli jätte kul att kunna lägga all tid på valen den första tiden. Sen så får han följa med mig på jobbet.

Vi ska ha några lugna veckor efter att valpen flyttat in, inte åka runt så mycket så att valpen får en chans att känna sig trygg i sin nya miljö. Sen så blir det nog några helger i värmland så att Brave får träffa brorsan och "farbror" Plexus. Hoppas han kan vara med och fostra dom små lite. Han är riktigt lugn och trygg så man kan ju hoppas att det smittar av sig litegrand =)

Plexus relaxar på balkongen i karlstad.
Lindas ögonsten Plexus

Förra helgen så var jag ute och letade efter Sundsvalls brukshunds klubb. Jag hittade den efter en del letande och det verkade vara ett riktigt trevligt ställe. Fina planer och hund människor av alla de slag. Antar att det kommer bli några timmar där ute framöver.

Efter som att jag inte har några egna bilder på brave (och en blogg blir ju roligare med bilder) så lånar jag en av Ingrid. Hoppas att det är ok.

lite fundersam på dammsugaren
Brave blev lite fundersam över damsugaren som förde ett väldans oväsen,
men jag tycker han är modig ändå =)

Bara 7 dagar kvar


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du får ta så många foton du vill. Jag har inte haft tid nu, men så småningom får ni en DVD med alla foton och filmer. Kanske är den klar till jul....:-).



2008-10-03 @ 14:48:59
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Eva Hall

Det blir kul att följa Bias bröder här sen! Dom verkar få det bra.

2008-10-03 @ 17:30:13
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0