Förvirring.

Hade tänkt lägga in en film idag som Erik hade filmat på Brave, men jag är inget tekniskt vidunder så jag fattade inte hur man gjorde.
Nån som kan hjälpa mej?

Jag har varit i skolan idag på förmiddan och Erik och Brave har varit ute på promenader och bus. Vi har satt upp en leksak i ett snöre på dörren för att lindra Braves bus lite, och våra egna händer.
Händerna ser snart ut som nåldynor. Har läst i en bok att valpar biter i händerna för att visa kontakt och kan bli förvirrad av att man säger åt dom, men att man ska ändå säga till dom. Jag tror att jag är mer förvirrad än hunden.. Har provat med att låta Brave leka med en leksak när man klappar honom, men så fort handen kommer mot honom så är leksaken ett minne blott.

Under promenaderna så springer vi och övar inkallning. Personer som vi möter tror att vi är knäpp som springer runt och ropar och gömmer oss. Men det fungerar väldigt bra. Något annat som fungerar väldigt bra är Braves sittning. Han sitter alltid och väntar när man tar fram kopplet. När man stannar sätter han sig osv, Jag vet inte om det beror på lydnad eller är bara i valpstadiet:P
Han sover hela nätterna nu i princip och vi behöver inte gå ut på nätterna, utan springa ut direkt när vi vaknar. Om vi är snabba nog hinner vi innan han kissar. Han är så duktig så!

Nu är det läggdags i stugan. Brave vaknar väll vid sju i morgonbitti som vanligt och då ska jag försöka få mej lite mer intressant.

Och tack Ingrid för kommentaren om mina bilder=)

Kommentarer
Postat av: Enduros Jaja

Ja,aj va ont det gör ! Dom är sylvassa bissingarna !

Bilderna på honom var kanonsnygga ! Jag läser eran blogg varje dag med spänning ....



Helena Jaja - kullsyster

2008-10-14 @ 07:51:56
URL: http://www.hagstromberga.com
Postat av: Lina

Här hemma har vi en syster som är tvärtom...händer funkar väl att bita i men jösses vad roligt det är med skor, soffor, bord...osv osv :-D



Hoppas nån kan hjälpa dig med filmen, själv är jag nog ungefär lika teknisk som dig!

2008-10-14 @ 08:32:17
URL: http://midasoenya.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

En del bloggar har filmfunktion, men blogg.se har inte det. Jag kunde lösa det med min hemsida och lade helt enkelt ut filmen på hemsidans server. Sedan har blogg.se en länkunktion, så det var bara att använda den.



Ett annat sätt är att gå med i photobucket och lägga filmen där och länka dit eller att lägga ut den på You Tube och lägga in en länk dit.

2008-10-14 @ 09:19:37
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid igen

Ni kommer att märka att det finns lika många åsikter som det finns människor vad gäller hundar och hundträning.



Vad gäller valpens bitande i kläder och händer så är det naturligt eftersom dom hundar emellan biter i varandra. Men jag anser att nu ska dom lära sig människospråket. Vi säger nej och tar Bolt i örat eller i nacksinnet lite snabbt och berömmer direkt som han slutat. Han har lärt sig det nu och slutar direkt som vi säger "Nej". Om man tycker det är hårt och elakt, så är det ingenting mot de tillsägelser han får av sina artfränder....Men visst kan man prova att avleda med en leksak också.

2008-10-14 @ 09:27:44
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0