valpen som smygväxer

Nu var det länge sen jag skrev, alltså Linda.

Jag tror Brave växer i smyg, alltså i etapper på nätterna. För vissa dagar tycker jag att han växt otroligt mycket sedan dagen före och ibland ingenting. Mina kompisar i Sundsvall förvånas över utvecklingen och jag står bara och tittar på honom och funderar hur han såg ut när vi hämtade honom. För visst är han stor. 11,5 kg i fredags och visst är hans tassar enormt mycket större, och bena mycket längre.
Efter ungefär en och en halv vecka hos oss fick vi slänga den lilla lådan Brave sov i för han fick inte plats längre.
Vi köpte oss en bur som han kunde sitta i för att öva att vara själv några minuter och av praktiska skäl, typ vid torking av golv.
När den var ny kunde han ligga tvärs över på bredden, det går inte längre. Väl investerade pengar... nej inte riktigt.
För övrigt känns det som att han har bott hos oss jätte länge. Jag har glömt bort att det egentligen inte är så länge alls.. 

Sundsvalls studenterna prisar hans söthet och jag grymtar i förbifarten att ni ska se han på kvällarna, då är han ett monster. Men han är en trevlig hund, och lyder faktiskt väldigt bra. Han sitter när jag säger att han ska göra det, typ i hissen (en trappa upp, men det är duktigt för att vara valp). Han lägger sig och sover när lampan släcks och han lyssnar (ibland) när man säger åt honom.

I söndags var vi ut i skogen för att öva spår. Jag hade gått och gömt mej bland några snår, och då insåg jag att ibland tar några minuter väldigt lång tid. Jag hann kolla trätopparna, och mossan miljoner gånger kändes det som men tillslut hittade han mej och både han och jag var lättade och glada. Jag gick därifrån lite mer som skogsmulle med mossa i håret innan jag kom dit, och Brave var ett spår rikare.

Saker han har svårt för är att lyssna när det kommer annat folk, typ som går förbi. Då är det mycket mer intressant att kolla in dom, eller leka med dom. Fortfarande sätter han sig ner och surar när man är ute och går. Inte lika mycket, men ibland.

Jag trivs som handen i handsken med våran Brave.  Det bästa jag vet är när vi ligger på golvet och kollar på teve tillsammans. Han kommer bli en bra tv/ mys hund =P



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag tcker också det känns som en oändlighet sedan valparna var här. Men vad är det? tre och en halv vecka?



2008-10-28 @ 07:52:03
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Lina

Jag håller med er! Känns som Elsa har varit hos oss jämt, trots att hon egentligen nyss kom!



Brave låter härlig! Elsa vägde 9,2 när jag vägde henne senaste så visst växer dom. I en rasande takt!

2008-10-28 @ 18:22:28
URL: http://midasoenya.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Hmm det verkar vara mycket som händer i smyg. Är inne flera gånger och hoppas snart på uppdatering och en massa bilder.;-)



(Förstår att ni har fullt upp med jobb och studier kombinerat med den modiga lilla hunden)

2008-10-31 @ 10:12:39
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0