Gangstern fick sin första Bia.

Erik och Brave har åkt till jobb igen, så nu är jag helt själv, igen.
Tänkte berätta lite vad som har hänt i helgen..

Brave blev helt till sig när Erik kom i torsdags, det resulterade i ett rött märke på Eriks överläpp. Brave kan inte tygla sig själv när han blir uppspelt, precis som vilken valp som helst antar jag. Han hoppar, skuttar och stutsar i cirklar och vet inte vilket ben han ska stå på.
Igår åkte vi till djuraffären och handlade en riktig bädd åt Brave. Vi tyckte att det var dags nu.
Brave fick följa med in i affären, och han trodde nog att han var i himmelriket. Där var det hundben och leksaker uppradade efter väggarna och Brave visste inte vad han skulle lukta på först. Ut ur affären kom vi i allafall med en svart Biabädd och ett ben. Tyvär så glömdes det bort att fotografera denna händelse igår så det får bli till helgen.

Brave låg sedan i bädden hela kvällen och bara mös med sitt ben. Han hade hittat sin plats direkt! Jag var tvungen att "testligga" den så jag och Brave låg där en stund.
Vi vägde honom också, 28,5 kg visade vågen om vi kan lita på den... litar inte på de där digitala vågarna. Men jag är inte förvånad om han väger 28 kg eller mer. Mindre är det då inte. Ändå tycker jag att han ser rätt smal ut.
I lördags var vi till hälsingland, för att sälja Eriks motorcykel. Mamma blev superglad att få träffa Brave och pappa ojade sig hur stor han har blivit och jag förklarade för pappa att man inte kan jämföra en schäfer med en liten drever. Storleken skiljer en aning. Pappas drever Dippo och Brave kommer bra överens. I julas när vi bodde där så lekte de massor.
Vi får se om det går när Brave växt på sig..

Nu ska jag överlämna bloggandet till Erik som har gangstern hos sig.
Trevlig vecka på er!

Kommentarer
Postat av: Eva

Nån Bia-bädd har inte Bias fått, men han ligger rätt skönt i skinnsoffan just nu;-)

2009-02-02 @ 21:06:42
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: Linda svarar

låter mysigt:)

Brave får inte vara i soffan.. den är tillräckligt stor för två personer, så en dreglande hund får ligga på golvet. Hans bädd ser mysigare ut än soffan faktiskt:)

2009-02-02 @ 21:29:49
Postat av: Eva

Bias verkar nästan vara minst av bröderna. Han väger 25kg.

2009-02-02 @ 22:17:44
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: Helena & Enduros Black Jaja

LÅter som Jaja hon blir fullkomligt galen av lycka och vill aldrig sluta hälsa och hoppa av glädje



Va mysigt det lät med biabädden

ni får fota han sen .

2009-02-03 @ 22:34:35
URL: http://www.hagstromberga.com
Postat av: Ingrid

Ja du Eva, Bias var minst redan i valplådan:-). Den enda som verkligen sprängt sin kurva från den tiden är ju "Svarten". Han var ju bland de minsta. Nu verkar han vara störst. Tur att de bara växer några månader till.



Jag kan se Brave i Biabädden. Och Linda med för den delen...;-)

2009-02-03 @ 23:09:18
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0