Hemkomst

Ikväll kommer Erik och Brave hem! :)
Jag har lagt ner alla Braves leksaker i hans bädd och väntar tålmodigt att bädden snart ska fyllas av en svart tornado. Troligen kommer det vara en lugn hund ikväll eftersom det är ganska sent. Fast och andra sidan är det nog ingen lugn hund, han har nog sovit i bilen hela vägen upp.
Jaja, huvudsaken att han kommer hem i alla fall.

På söndag är det enligt mina beräkningar 6 månader sedan Brave föddes, är det rätt Ingrid?
Ja i såfall så tycker jag att det har gått fasligt fort.
FÖR FORT! Han har nog inte fattat att han blivit så stor själv.
Kanske jag har berättat det här förr, men jag måste göra det igen för det är så lustigt.
Föreställ er det här:

En bandyboll kastas, och Brave rusar dit för att hämta. I vägen står en tv-bänk som Brave springer in i. Jag får hjärtat i halsgropen (jaja Mats, jag vet att det är en hund:P) Ja, så jag står förstenad och tittar på en snopen Brave.
Han backar ifrån tv-bänken och börjar skälla på den, som för att berätta att du kan inte komma och hoppa på mej sådär!
Efter de gick han en stor omväg runt bänken tills jag gick dit och skulle ta ut en dvd film, bara för att visa för Brave att den inte var farlig.
Han lunkade fram till mej, fortfarande lite sur på bänken, och luktar försiktigt på bänken. Sedan dess har de blivit vänner.
Varken bänken eller Brave har hoppat på varandra mer.



Brave som liten snorvalp:) nu är han en stor dreggelvalp!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det låter som det är full fart på Brave också, liksom på Bias. Jag har också uppmärksammat att dom fyller ett halvt år på söndag. Visst går det fort!

2009-02-13 @ 07:28:43
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: Ingrid

Linda, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser dina tankar om Brave. Precis så förtjänar alla hundar att ha det (och till Mats: visst är det bara hundar, men vi är fortfarande människor....;-).



Ja på söndag är dom faktiskt 6 månader. Förhoppningsvis kommer Josefina snart att kunna sätta in ett foto på en baotastor Bolt med båda öronen uppe....:-).

2009-02-13 @ 09:17:42
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0